Book party

Wednesday, March 03, 2010

"Следеният човек", Веселин Бранев


Веселин Бранев е журналист, кинорежисьор, писател. Сценарист е на "Хотел Централ", "Записки по българските въстания" и други български филми. Книгата му "Следеният човек" е с изчерпан тираж, но пък все още с възможност да бъде открита по книжарниците с чужда (или пък не) помощ. Наричат я "мемоар за социализма".

Няма как да четеш "Следеният човек" и да не си мислиш за "Животът на другите". Още повече, че книгата на Веселин Бранев започва в Берлин, малко след падането на Берлинската стена. Още съм далече от края, но, колкото и да е абсурдно, книгата те обгръща с такъв уют, какъвто само носталгията може да носи. Въпреки че носталгията точно по тези времена, дори не я и познавам. Четейки "Следеният човек" обаче, започваш да се чудиш колко истински е светът, в който живеем и къде изобщо му се падаме на картата.

3 Comments:

  • Пазя се от родни букви, предубеден съм, хейтър съм, затова туй ще го подмина, ако го мерна в някоя книжарница. Sorry. :D

    By Blogger Bla, at April 6, 2010 at 1:33 AM  

  • аз също съм изключително консервативна в това отношение. по-резервирана съм само с българсикия театър. но от това можеш да прочетеш откъси тук: http://liternet.bg/publish20/v_branev/index.html

    By Blogger marsh.iinc, at April 6, 2010 at 5:48 AM  

  • Аз все пак мисля да дам шанс на тази книга!

    By Anonymous Марио Руменов, at December 2, 2018 at 3:35 AM  

Post a Comment

<< Home