Book party

Friday, December 05, 2008

„Осем ловки демона”, Бари Хюгарт


Накратко: 8 ловки демона = 8 причини да прочетеш Бари Хюгарт

И аз като Алеко Константинов няма да посмея да описвам. Далеч съм от пряката асоциация между Ниагарския водопад и тази секси фантазия, но ми е поне толкова трудно да преразкажа. Какво ми причини – ефектът на двойно кафе след месеци въздържание. По-добре го е казал самият Хюгарт: „Едновременно с него мозъкът ми се мъчеше да асимилира и това, което ставаше отзад, но беше много трудно, защото когато човек види едновременно няколко чудати неща, изглежда те се неутрализират помежду си”. Това изречение намести впечатлението ми от книгата и всъщност обясни защо е трудно да пишеш за нея, без да заприличаш на цех за клишета.

Добре запознати източници твърдят, че дори Тери Пратчет може да завиди на стила на Бари Хюгарт. Едва ли Пратчет прибягва до завистта като начин на живот, но да, съизмерими гении са.
Ако не я намерите в кашоните с книги, ето я.

P.S. „Винаги съм се възхищавал от начина, по който богатите правят така, че хората да ги виждат как се виждат с хора, които вече са били видени да се виждат с хора, с които си струва хората да видят, че се виждаш, ако това е правилният начин да се изразя.” Това нямаше място по-горе, но нещо ми подказва, че е важно.

5 Comments:

  • Трябваше да споменеш, че всичко се върти около младежът Вол Номер Десет (има смешен нос, мисля), който носи на гръб един от най-будните живи 90-100 годишни умове на гърба си - Господаря Ли - и двамата препускат през един уникално колоритен Китай, 'такъв, какъвто никога не е бил'.

    Ще намеря историята с Лунното момче, за да пробваш кофеиновите дози отново :)

    ps - ако някога се съглася, че това е фентъзи, ще е първото такова, за което гласувам с две ръце.

    By Blogger alvin, at December 5, 2008 at 9:18 AM  

  • @Al
    Защо не опиташ с добро?;)

    By Blogger lindyhopper, at December 7, 2008 at 1:51 PM  

  • @al too:
    Защо_да_не_е_фентъзи? В общи линии, фентъзито се оказва нещо без дефиниция, а само с изключения (не е фантастика, но не е и документалистика, не е приказка, но не е и далеч от нея). Въобще... нещо като нож, нещо като цвете, изобщо...

    By Blogger anika, at December 11, 2008 at 7:14 AM  

  • Ами, няма Вълшебен Меч (тм), няма девица за спасяване, главният не е красив и с белег по рождение, пък и тийновете не и се кефят на книгата... какво фентъзи е тогава?! :)

    Не е _типично_ фентъзи, де. Затова ми харесва ;)

    By Blogger alvin, at December 14, 2008 at 5:12 AM  

  • И нещо по линия на стила:

    Чел съм (доста) Пратчет и (достатъчно) Хюгарт в оригинал, за да се почудя къде точно Тери трябва да завиди на Бари...

    Но може би трябва да питам първоизточника. ;)

    А иначе - забавлявах се, че и бележки си водих. (По стила. ;)

    By Anonymous Anonymous, at January 9, 2009 at 2:43 AM  

Post a Comment

<< Home