Book party

Friday, October 12, 2007

"Котка в коридора", Ирена Георгиева


Трябва да съм сноб, щом досега не съм обръщала внимание на български автори (като изключим задължителните за четене през ученическите летни ваканции). Това сигурно е причината, не следствието.
Въобще, странно е да се пише за български автор, защото съм под напрежение, че ще ми звънне след това и ще обясни как, ма`а му стара, съм голям профан.
Това беше до скоро. Отварям вратата на първия български автор, който ме провокира да мисля за него. Още по-неочаквано – с поезия.

Лиричното отклонение е заради „Котка в коридора” на Ирена Георгиева.
1) Книжка с картинки е любима за всички, дори за тези, които демонстративно прелистват 500-странични издания на публични места. Картинки е иронично, защото в „Котка в коридора” са личните фотографии на автора. За мен са дамски, поне дотолкова, доколкото дамите по презумпция разглеждат живота на макро-режим, а мъжете са повече насочени към пейзажни тълкувания. И затова ми харесват и малко ме е яд, че никога не съм имала очи да ги видя на живо.
2) Средно по веднъж седмично използвам клишето колко неприятен град е София. Но ми стана много уютно, когато видях
„по остъклените балкони – жени по пенюари.
правят сутрешни закуски. ухае на млеко и дюли ”
ми се прииска да ги заговоря с нещо глупаво.

1 Comments:

  • Като ученик четях по цяло лято (и не само, де). И не прочетох нито една от 'задължителните' книги в списъка. Подобен императив ме отвращава като читател.
    Но напоследък и на мен ми се четат български автори.

    By Blogger alvin, at January 24, 2008 at 4:51 AM  

Post a Comment

<< Home